Rygg och löpning

Rygg stod på schemat för dagens träning. Vill helst träna styrke 4ggr/veckan och väljer då att dra ut på passen lite. Funkar perfekt för mig eftersom jag även hinner med att köra cardio efter styrkan.

Kände mig stark i ryggen och hade riktigt bra med energi idag. det är första gången jag körde negativa chins, tänker att det kan vara bra eftersom jag inte ens orkar göra en enda riktig chins. :-/ mer sånt!

Latsdrag:
3*8 60kg

Negativa chins:
3*7

Smala latsdrag i chinsräcket:
3*8 (med hjälp)

Marklyft:
2*8 70kg

Efter passet blev det 5km på löpbandet. Är andra gången jag springer sedan länge, så det är fortfarande väldigt tungt och jobbigt. Tog 37.30 min för mig, hade ganska lågt tempo från start med sprang sista 10 min med speed 9.3.

I morgon kör jag axlar och bonus-biceps, kanske lite mage oxå :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0